tirsdag den 19. februar 2013

The perks of being a wallflower

Nu blev jeg færdig med denne bog og før jeg siger mere, så vil jeg gerne varmt anbefale den.

Bogen er skrevet af Stephen Chbosky, som også selv har instrueret filmen - allerede her synes jeg at vi skal stoppe op og lige give manden et klap på skulderen. Succesfuld bog og film, det er ret sejt gået.

Modsat mange andre bøger, så er The perks of being a wallflower bygget op som breve - ikke breve frem og tilbage, som for eksempel Fuga, men breve til en bestemt person, som umiddelbart ikke svarer på dem. Brevene er skrevet bogens hovedperson, Charlie og fortæller meget ærligt om ham og hans liv fra da han starter i High School og til han slutter sit første år. Selvom at jeg ikke har særligt meget tilfælles med Charlie, udover noget social awkwardness, så synes jeg virkelig at han var fantastisk sympatisk og nem at relatere til, selv når jeg ikke burde kunne relatere til ham. Hele det net af venner og bekendtskaber han ender med at bygge op består også udelukkende af interessante og sjove karakterer, så det er faktisk ret svært at pege på noget, som jeg ikke brød mig om. Virkelig svært. Fem points af mig, for en bog der ikke er bygget op til at skulle være spændende, men som bare virkelig fanger læserens interesse fra første til sidste side.

1 kommentar: