lørdag den 15. juni 2013

Nyeste indkøb

Ih og åh - så kom der endelig engelske bøger. Ikke bare én af de omgange jeg havde bestilt - men to! Glæden kunne umuligt være større og slet ikke fordi at der midt i alle herlighederne gemte sig 4 bøger, som jeg har glædet mig usigeligt meget til at smække mine fede, fedtede fingre om.


Divergent og Insurgent - Veronica Roth
Jeg læste Divergent på dansk for et par uger siden og var ret begejstret for plottet og spændingen. Bogen, jeg læste var et læseeksemplar fra min gamle arbejdsplads, som desværre skulle afleveres tilbage, men egentlig er det fint. Det gav mig en fremragende undskyldning for at investere i samme bog, men på originalsproget. Jeg regner stærkt med at genlæse Divergent inden jeg går i gang med Insurgent og jeg glæder mig, det gør jeg virkelig.

Divergent handler om en fremtidsverden, hvor samfundet er delt op i fem faktioner. Som 16-årig bliver man tildelt valget imellem at blive i den faktion man er født i eller skifte til en af de andre fire. Det er skæbnesvangert valg, som sætter dagsorden for både omgangskreds, normer og livsstil og det farligt at komme til at vælge forkert. Mere vil jeg ikke afsløre.

Slated og Fractured - Teri Terry
Jeg havde aldrig hørt om denne trilogi, før at den dukkede op i den lille læseklub vi lavede i min klasse på Handelsfagskolen i Odder. Slated eller Slettet på dansk er juni måneds bog og derfor skulle jeg naturligvis have fat i den. Jeg er allerede begyndt at læse den nu og jeg har gjort et ret godt indhug i den - den er svær, virkelig svær. Ikke på grund af sproget, men fordi at fortælleren og hovedpersonen har fået slettet sin hukommelse og derfor ikke er voldsomt god til at oplyse læseren om, hvad fanden der foregår. Min nysgerrighed er pirret og jeg kan mærke, at for hver side jeg læser, så stiger spændingen. Fractured er fortsættelsen til Slated og ligesom Divergent foregår den i en fremtidsverden og rettet mod det unge publikum (hvilket ikke er undskyldning for at holde sig væk, for det mere modne publikums vedkommende).

Divergent, Insurgent (på vej hjem igen), Slated og Fractured kan købes hos Bog & idé, Nørrebro Bycenter for 129,95,-

1 kommentar:

  1. Det er så spændende! Jeg glæder mig meget til en anmeldelse af "Slated".

    SvarSlet