fredag den 21. juni 2013

Roskilde top 5

Planlagt indlæg

Vinnie Who
Torsdag klokken 18, Orange Scene


Ikke bare verdens smukkeste mand og Danmarks absolut mest unikke stemme (synes jeg), så er han også en fantastisk performer, med sine fine små vrik med numsen og energiske band. Det bliver simpelthen så vildt, at skulle se ham åbne Orange og jeg glæder mig afsindigt til at danse, skråle og dåne.

Linkoban
Fredag klokken 21.45, Cosmopol


Hendes koncert på Roskilde sidste år var crazy wild. Jeg er ikke god til at være til koncert med kunstnere, som jeg ikke kender på forhånd og slet ikke, hvis jeg ikke kender bare nogle af sangene, men til Linkoban i Pavilion Junior var det flintrende ligegyldigt. Jeg havde den fedeste fest sammen med resten af publikum og hendes koncert i år bliver ikke en, jeg skal gå glip af. Nix, nej.

Baby in vain
Onsdag klokken 22, Pavillion Junior


De varmede op for The Floor Is Made Of Lava i efteråret og indrømmet, så havde jeg det lidt stramt med deres lyd til at starte med. Det var lige noget jeg skulle vende mig til, men nu hvor jeg har købt deres EP og deres single, så er jeg egentlig blevet ret hooked på de skingre pigestemmer og den tunge guitar - desuden, så giver de den denundenlynermig gas live. Det bliver så fedt.

Mother Lewinsky
Tirsdag klokken 17.30, Pavilion Junior


Michella introducerede mig for dette band, som viste sig blandt andet at bestå af forsangeren fra Mescalin, baby, som jeg semifulgte engang. Vildt fed lyd og jeg glæder mig virkelig til at se, hvordan det fungerer live.

Volbeat
Fredag klokken 01.00, Orange Scene


Åh, Volbeat. A guilty pleasure of mine, indeed. Jeg ved ikke, hvor vild jeg er med deres musik mere - jeg bruger en af deres sange som vækketone, hvilket desværre er en af grundene til at Michella purenægter at se dem sammen med mig (sovy), men jeg tror at jeg har lokket min lillebror med på løjerne, hvilket fandme også bliver sjovt. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at de ved hvad de laver.

1 kommentar: