mandag den 29. juli 2013

Lidt godt og blandet

Hvorfor har man hår?


Ja, hvorfor har man egentlig det - det vil Henry gerne finde ud af i denne børnebog, for han ved nemlig meget om hår. Og spaghetti og brandbiler. Bogen er skrevet af Ida Exner, som ligeså har illustreret den med flotte og farverige billeder.


Jeg vil skyde på at den går både til højtlæsning og læs-selv for førskole-børn, for selvom der står meget på siderne så er de mange tegninger også gode til at holde koncentrationen på ordene. Vi har sat spot på Hvorfor har man hår? for at støtte den lokale kunstner, Ida Exner og fordi at vi simpelthen synes at bogen er en genistreg uden lige.


Igen i dag, har det været lidt stille i boghandlen - man kan mærke, at folk er på ferie og hvis ikke de er det, så nyder de sommervarmen andre steder end i Bog & idé. Hvilket jeg også gjorde, hvis det var en mulighed. Men ikke desto mindre har der været dejlig meget at lave med den nye skolestartskampagne og bogpakke og bogstatistik og reklamering for ovennævnte bog. Skøn dag, selvom det mildest talt har været pisse varmt.

Jeg kom hjem til et postkort fra min mor, der har været i Paris med min lillesøster og hendes far og farmor. Der har de blandt andet været i Disneyland, hvilket hun sørme praler af på kortet.
Det er længe siden jeg har fået postkort og hvor er det bare en skam, for det er virkelig hyggeligt!


Hvem, der bare havde råd til at tage i Disneyland...

Det sidste jeg vil sige, skråstreg buldre ud med, i dette lille indlæg er at jeg ikke bare kom hjem til postkort, jeg kom også hjem med hotelophold! Vi på arbejdet har vundet 2. pladsen i en Bellevue-konkurrence, som vi ikke helt var klar over kørte. Vi er en af de forretninger med størst fremgang på Bellevuesalget (åbenbart) og det har de belønnet os for med 10 x Hotelophold! Det er lige til at leve med.


Jeg håber at I alle sammen har haft en skøn dag!

1 kommentar:

  1. Ååårh hvor nice med hotelophold! Det er sgu da lækkert for dig :D

    SvarSlet