fredag den 2. august 2013

We are infinite

I dag besluttede min kollega sig for at bossen gav is og på vej hen for at købe denne is faldt jeg meget, meget tilfældigt over The perks of being a wallflower i Fonas gadevarer. Hvilket kup! Jeg har simpelthen manglet den film lige siden jeg så den for et halvt års tid siden, men da jeg havde set den og læst bogen var den selvfølgelig blæst væk fra alle de steder jeg var vandret forbi den. Indtil i dag.

The perks of being a wallflower er et fremragende eksempel på en film, der fuldstændigt lever op til de forventninger jeg fik fra bogen. Jeg læste helt bevidst bogen først og havde ingen forventninger til den og som jeg også har snakket vidt og bredt om på denne blog allerede, så elskede jeg den. Og jeg elskede også filmen. Den er den perfekte blanding af morsom, rørende og underholdende og det er pragtfuldt, hvordan man får en bredere forståelse for Charlies omgangskreds, nu hvor hans historie fortælles på en anden måde end den brevform bogen er bygget op med. Kan helt klart anbefales.


The perks of being a wallflower kan i øjeblikket erhverves for en flad halvtredser i Fona.
Bogen koster 129,95 (Bog & idé, Nørrebro Bycenter)

Ps. Det er en skide dårlig idé at brase ind på sin bofælles værelse og kræve fotobaggrund når hun gemmer fødselsdagsgaver derinde ... I saw nothing! Undskyld.

3 kommentarer:

  1. Det er sjovt, jeg synes slet ikke den levede op til bogen. Jeg fandt egentligt filmen ret kedelig med de forventninger jeg havde fra bogen.

    SvarSlet
  2. Åh, det er sådan en god bog! Jeg holder så evigt meget af den. FIlmen derimod synes jeg ikke indfangede bogens ånd.

    SvarSlet
  3. Jeg elsker også både bog og film - det er virkelig finheden selv i mine øjne. Jeg tror også, filmen rammer så præcist, fordi forfatteren selv har været indenover. Det gør det hele en smule mere troværdigt.

    SvarSlet