tirsdag den 10. september 2013

Jeg mega glæder mig til at læse:

Insurgent
Veronica Roth

Nu har jeg læst den første den i Divergent-trilogien for snart lang tid siden og af en eller anden mærkelig grund er jeg endnu ikke nået til nummer to, Insurgent, hvilket piner mig helt vildt nu, hvor jeg er på skole og alle er sådan; HAR DU IKKE LÆST DEN ENDNU?!
Nej, jeg har ej! Og det er stramt, at jeg ikke har det! Så når jeg kommer hjem og er nået et godt stykke længere ind i En bøn for Owen Meany, så skal jeg satme, saftsusermig have gang i Insurgent. Den står bare oppe på hylden og venter på mig og lokker og minder mig om, hvor meget jeg skal glæde mig til både den og filmen. Og det virker. Puha, jeg er nysgerrig efterhånden.
Jeg kunne enormt godt lide den første, men desværre stadig på 'Hunger Games er bedre'-måden, så jeg glæder mig til at få det blæst ordentligt væk, så jeg bare kan nyde Roth's univers uden at sammenligne den så meget med alt muligt andet - for det er i virkeligheden ikke særlig fair overfor bogen, tror jeg ikke. Soon!


Naiv.Super
Erlend Loe

Jeg elsker Erlend Loe. Han er en af mine nyere litterære helte, som indtil videre ikke har skuffet. Jeg har læst tre af hans bøger og faktisk også en god del af Naiv.Super, som jeg desværre måtte give op på, fordi jeg simpelthen havde gang i alt for mange bøger på én gang. Så hellere gemme den til jeg kan fordybe mig ordentligt, synes jeg. For han skriver rigtig godt og rigtig morsomt - denne handler om en mand, der bliver helt vildt deprimeret fordi han taber til sin bror i kroket. Hvor absurd og originalt er det lige?

Tidligere har jeg læst Doppler, Volvo Lastvagnar og Muleum (mange år siden, kan ikke rigtigt huske den) og dem er jeg helt vildt glad for - de skal bare læses, hvis man er til skæv, sort humor og mærkværdige personligheder.




Shattered
Teri Terry

Den første bog i Slated-trilogien var jeg ikke synderligt imponeret over. Jeg mindes at have kaldt den en narrefisse og en stor idiot (det kan man også godt kalde en bog) men i virkeligheden synes jeg jo faktisk at handlingen er enormt fed. Og Terry er også langt bedre i toeren, Fractured, end hun var i Slated, selvom den desværre stadig slutter med en mega tarvelig cliffhanger, så nu er der altså bare lang tid til foråret, hvor Shattered, den sidste del i trilogien udkommer. Uhf, mine stakkels nerver. Hvis ikke et eller andet Hollywood-geni laver det her til en film, så snyder han altså sig selv. Jeg kan fornemme at der endnu ikke er mange, der har læst dem, hvilket jeg synes er rigtig ærgerligt, for de har de rigtig gode elementer, som en ungdoms sci-fi roman skal have. Spænding, kærlighed og lidt mere spænding. Krydret med overvågning og sygt samfund. Er jeg den eneste, der er en sucker for det? Det håber jeg ikke.
Jeg har først lige opdaget at forsiden til bogen er blevet offentliggjort og er helt oppe at ringe. Hvor er den fucking flot altså. Bliv så forår!
Læs min anmeldelse af Slated her.

Ps. Opstillingen ser mega flot ud på min computer. Undskyld, hvis den fucker helt op på jeres - jeg hader HTML.

4 kommentarer:

  1. Glæd dig til Insurgent, haps!
    Jeg må virkelig snart låne en af dine Loe bøger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig så meget!!! Til begge dele!!

      Slet
  2. Åh, jeg vil så gerne i gang med noget Erlend Loe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er også bare skøn. Jeg kan ikke få nok.

      Slet