tirsdag den 22. oktober 2013

7 random facts


1. Jeg elsker giraffer. Jeg synes de er helt vildt smukke og dybt fascinerende, selvom jeg egentlig ikke rigtigt ved så meget om dem. Når jeg er i Zoo vil jeg kun se girafferne. Jeg har købt en Zoo-plakat med en giraf på, som hænger over min seng. Da jeg var yngre, havde jeg den sødeste slaskebamse i form som en giraf. Den eneste bamse, som aldrig fik et navn og som elskede betingelsesløst, selvom det ene øre strittede og det andet øre ikke gjorde. Min mormor og morfar købte den til mig i Zoo og jeg har den stadig et sted (bag sofaen). Det er endnu ikke lykkedes mig at lægge det strittende øre ned.

2. Jeg har tre tatoveringer - en sol på håndledet, som min mor har tegnet og senere faktisk også har fået tatoveret samme sted. Hun vidste ikke at jeg ville få den tatoveret, det var faktisk bare en hun havde tegnet på en seddel, hvor hun informerede mig om, at der var cola i køleskabet. Så længe jeg kan huske, har hun tegnet en sol på sine små beskeder til mig. Madpakken, da jeg var lille og senere hendes 'husk det og det' og 'jeg er der og der'. Ved siden af solen, altså på 'ydersiden' af mit håndled, har jeg et anker - en spontan tatovering jeg har fået for nyligt, der både er en hyldest til min far og symbolikken i ankeret (håb). Den sidste sidder på min læg og er en veninde- og Potterheadtatovering jeg har med Michella. Den klassiske. Dødsregalierne.
Alle mine tatoveringer sidder på højre side af min krop.

3. Min beslutning om en uddannelse i boghandler kom af, at jeg har arbejdet som deltidshjælper i en Bøger & Papir igennem det sidste år i folkeskolen og næsten alle tre år i gymnasiet. Det var startet med en uge i erhverspraktik - jeg søgte, fordi jeg også dengang elskede at læse bøger. Da blev student og heller ikke arbejdede der mere var jeg arbejdsløs i næsten et år, sad bare derhjemme og lavede ingenting, kunne ikke få kontanthjælp, kunne ikke få arbejde, levede af min mors penge og sov til klokken 16 hver dag. Endelig fik jeg et job som juleassistance i Bog & idé i Rosengårdscenteret, så jeg flyttede ind hos min veninde i Odense i de to måneders tid jeg var der. Jeg elskede det. Det var to rigtig gode måneder. Derfor besluttede jeg mig for at tage en HGS, så jeg kunne søge en elevplads i en boghandel. Yderligere tre måneders arbejdsløshed (nu med kontanthjælp og aktivering) derfra fik jeg job, der hvor jeg er nu og jeg er rigtig glad for det. Jeg føler det var den rigtige beslutning.

4. Jeg har fire rotter sammen med Michella. De hedder Pif, Puf, Inga og Iben er og er to søskendepar. Pif og Puf hentede vi hos en avler i Slagelse, de er siamese og har røde øjne. Iben og Inga fik vi fra min tidligere kæreste, der fik et kuld med en dyrhandlerrotte, hun havde købt fordi den var med rogn. Kuldet var utrolig heldigt, i forhold til at rotten var fra en dyrhandler og vi er rigtig glade for de to hvide skønheder. Iben og Inga bor inde på Michellas værelse og Pif og Puf oser inde på mit. Det er fire meget forskellige rotter, hvilket er lidt skægt. At sådan et lille dyr kan have så meget personlighed. Det er forresten også derfor de ikke alle fire går sammen. Bitches.
Det er også helt med vilje at alle vores rotter er hvide. De matcher.

5. Den sovesofa der dominerer mit værelse er en, jeg har med hjemme fra min mor. Hun købte den, da vi var flyttet fra min lillesøsters far og skulle skifte halvandenmandssengen, der agerede sofa ud med noget mere komfortabelt. Til alle de fester jeg holdt i det lille hus, når min mor ikke var hjemme, er der sket mange unævnelige ting i den her sofa. Den er nusset og utrolig dårlig at sove og sidde i, men jeg kan ikke skille mig af med den eller bytte den ud. Den har alt for meget affektionsværdi. Det er sofaen.

6. Jeg har været Nephewfan siden jeg var 12 år gammel og USADSB kom ud. Min mor introducerede mig for dem og jeg har klynget mig til dem siden. I 2006 var jeg til min første koncert med dem, Grøn Koncert i Næstved. Det var det vildeste nogensinde. Jeg var så glad. Min mor tog mig med til koncert i Gimle i 2007, hvor jeg endnu en gang havde en næsten euforisk oplevelse. I 2008 tog jeg med en ven til deres støttekoncert for Kræftens Bekæmpelse i Vega og snakkede for første gang med de andre fans. Derfra gik det stærkt. Jeg tog til langt de fleste af deres koncerter på sjælland sammen med dem (det vil sige dem min og min mors pengepung ville tillade mig). Jeg kunne simpelthen ikke få nok. Ikke før i 2010, hvor jeg endelig følte jeg havde set det samme show lidt for mange gange. Deres koncert på Roskilde skuffede mig grænseløst og oven i deres pause herefter gled det lidt ud. Jeg begyndte at følge The Floor Is Made Of Lava i stedet. Et band fandt, fordi de varmede op for Nephew i 2009. Dem følger jeg stadig. Jeg er vild med at følge bands rundt. Sidde udenfor i kulden og vente på at dørene til spillestederne åbner, drikke øl, råbe, skrige og danse (sidstnævnte foregår indenfor og ikke udenfor!). Det er fantastisk.
Nephew er lagt lidt på hylden, men ikke nok til at de ikke stadig har en stor plads i mit hjerte. Højrøvede sataner.

7. Bag mit fjernsyn står en meget vissen stuebirk i en grøn potteskjuler. Hun hedder Birgitte og jeg fandt hende nede ved storskrald på min fødselsdag sidste år. Tog hende til mig og elskede hende meget højt. Men så kom der et nyt møbel og stjal hendes plads på værelset. Hun blev gemt væk bag fjernsynet og jeg glemte at vande hende. Nu er hun død, men jeg kan ikke få mig selv til at smide hende ud, fordi hun hedder Birgitte.

2 kommentarer:

  1. Giraffer er også ret så dejlige. Ligeledes er jeg Nephew fan siden 04 (gisp!), men kan i dag godt høre andet musik. Sådan var det ikke i mine unge dage (endnu mere gisp!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt mand! Det kunne jeg slet ikke da jeg var yngre, men nu er jeg nået helt til at synes Hjertestarter er et pivringe album...

      Slet