torsdag den 17. oktober 2013

Fantasy / Sci-fi

Min 'Arbejde'-etikette vokser og vokser og vokser. Jeg taler meget om mit elevjob i Bog & idé her på bloggen. Ikke kun fordi jeg synes det er hamrende interessant, men også fordi jeg virkelig, virkelig prøver at oplyse verden om, at der findes boghandlere som er federe end Amazon. Ja, vores priser er højere, men forhåbentligt kan vi også give en oplevelse med. Nogen af os vil i hvert fald rigtig gerne. Herunder Bog & idé i Nørrebro Bycenter.

I dag tog vi for alvor hul på et større sats, som jeg lidt har stået i spidsen for. I lang tid har der stået en børnereol overfor ungdomsbøgerne og flagret lidt i forhold til, at vi faktisk har en hel børneafdeling i den anden ende af forretningen. Den er blevet flyttet over til de andre børnebøger i dag. Filosofi, hobby, naturvidenskab, sport og have er blevet rykket over på den reol og har dermed fået lidt mere plads at brede sig på. Og reolen, den hele 90-fags (90 cm lange hylder) reol, der står ved siden af ungdomsbøgerne er blevet dedikeret til engelsksproget fantasy og science fiction. Samtidig har jeg sammen med vores bydreng delt ungdomsbøgerne op, så dem der er fantasy og science fiction står alene og dem der ikke er, står alene (sølle tre hylder ...)

DET ER SÅ FUCKING SMUKT!

Et helt hjørne af forretningen til magiske verdener og forskruede fremtidsscenarier.

Nogen af jer så måske min opdatering på Instagram med fire fine kasser fra Gardners, der indeholdt alle de godter, som nu er kommet op på den nye reol. Herunder The Walking Dead-tegneseriehæfterne i en fin, indbunden udgave og alle Artemis Fowl bøgerne - bare for at nævne eksempler. Harry Potter, Game of Thrones og Hunger Games har fået ny plads på denne reol sammen med sine 'ligesindende' og den er tæt pakket. Havde bogpakken indeholdt én bog mere, så kunne det ikke være der. No shittin'.

Vores priser på engelske bøger går fra 129,95 og op til 249,95 (for The Walking Dead tegneserierne). Det er den bogansvarlige i den anden forretning, min souschef og jeg selv, der har stået for at finde titlerne til reolen og jeg synes selv, at der er en masse fin variation. Lige fra det nørdede middelalderfantasy til det lidt lettere YA.

Nu håber jeg bare, at vi har satset rigtigt og folk vil sætte pris på 'nichen', samtidig med at jeg håber at ved at infiltrere ungdomsbøgerne med voksenbøgerne, at der vil komme en lidt bredere forståelse for, at voksne altså godt kan læse ungdomsbøger. Det må være målet.

Jubii, yay!


Og den færdige reol:


Hvad synes I om projektet?

6 kommentarer:

  1. Jeg fucking elsker det, specielt fordi bycenteret næsten er vores nabo!

    SvarSlet
    Svar
    1. En del af familien, den søde forretning ^^

      Slet
  2. Fantastisk tiltag - det er netop det jeg mangler i min lokale bogbutik.

    (Og thumbs up for Neil Gaiman bøger<3)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa! Tak :D

      Jeg tænkte lidt på dig ;)

      Slet
  3. Jeg synes ideen er god, men personligt vil det ikke gøre den store forskel for mig, jeg synes stadig priserne er alt for overbetalte og når man kan få præcis samme bog hos amazon til halvdelen, så er det dér jeg vil købe. Jeg tror desværre, at alt det med 'at få en oplevelse' er fortid i vores samfund, nu tænker man mere hvad der er let (internetshopping fx) og hvor man kan få produktet billigst.

    Og så må jeg ærligt indrømme, at alle de gange jeg har gået i enten Bog og Idé eller Arnold Busck, så har ekspedienterne slet ikke anet noget om det jeg har skulle bruge, så egentlig gider jeg ikke rigtig 'spilde' min tid med, at prøve at få vejledning. :/

    SvarSlet
  4. Jeg er helt enig med Maja. Ekspedienterne kan ikke bruges til noget i de butikker jeg kommer, så det der med "god vejledning og oplevelse," det er da et fint billede, men så heller ikke mere end det. Desværre.

    SvarSlet