onsdag den 13. november 2013

Bogforum 2013

Også jeg, havde fornøjelsen af at betræde Bellacenterets overfyldte haller, der i weekendens anledning var blevet fyldt op med både bogskatte, pisseseje forfattere og masser af bogglade mennesker - kan man ønske sig mere?

Sammen med søde Michella (og Signe og Isabel og min mor) løb jeg lørdag og søndag rundt fra stand til stand for at se en masse mennesker tale om deres genialiteter. Weekendens absolutte højdepunkt var Hassan Preisler. Alle tre gange. Jeg havde glædet mig som et lille barn og han levede fuldt ud op til forventningerne. Alle tre gange. Desuden signerede han mit eksemplar af Brun mands byrde og gjorde den således til en om muligt endnu mere værdifuld skat i min bogsamling.

Et andet højdepunkt var Jim Lyngvild i samtale med Thomas Skov om vikinger.
Her behøver jeg så tydeligvis ikke at forklare hvorfor.

Og så var der selvfølgelig Erlend Loe, der læste op af sin scene fra Fvonk, hvor Fvonk og statsministeren taler om statsministerens Jesus-formede afføring (hallo, nice) - hvis man ser bort fra at jeg er pisse dårlig til at forstå norsk, så var det geil. Aber wauw, hvor er mande høj. Han ser meget mindre ud på sine billeder. Høj og awesome.
Ligeså var der Fredrik Backman. Jeg forstår heller ikke svensk, men han signerede En mand der hedder Ove. Og han har skrevet En mand der hedder Ove. Det var okay, bare at se at han er et dødeligt menneske. Og forstå brøkdele af hvad han sagde i interview med skingrende, isende, fisende, pisse-mega-irriterende interviewer (tak, fordi du drager opmærksomhed til dig selv og ikke den megasælgende forfatter du interviewer, din kost)

Af andre seje forfattere så vi også Olga Ravn, Katrine Marie Guldager, Geo og et glimt af Svend Åge Madsen (tadaa, han lever stadig!) - og jeg har muligvis glemt en enkelt eller to. Undskyld.

Udover forfatterstjerner i øjnene, var vi også rundt og se lidt forskellige stande. Vi besøgte blandt andet søde Gitte (jeg håber du vinder konkurrencen!) og var oppe og tale lidt med Buster Nordic, hvorfra jeg fik et læseeksemplar af Time Riders med på vejen. Og den glæder jeg mig fucking meget til at læse.

Alt i alt et ret genialt Bogforum. Jeg glæder mig pisse meget til næste år.


Jeg undskylder for akavede billeder i mobilkvalitet. Jeg ejer ikke et fancy-pants-kamera, der kan bidrage til æstetik på bloggis... *sad face*

2 kommentarer:

  1. Det var da et ubehageligt billede med meget store tænder (billedets tænder, vel at mærke). Men ih, det var bare hyggeligt!

    SvarSlet