torsdag den 14. november 2013

En blogger der hedder Ida og som ikke skriver mange anmeldelser

Jeg har en bogblog. Og jeg er sindssygt glad for min bogblog. Mitsuperego er den platform jeg har til at komme ud med alt min glæde og kærlighed til det skrevne ord. Jeg læser mange bøger og jeg nyder at udforske så mange genrer som muligt. Gerne på samme tid.

Men jeg skriver ikke mange anmeldelser herinde mere.

Det skyldes ikke, at jeg har læst mange intetsigende bøger i rap. Det betyder nærmere, at jeg faktisk synes det er sjovere at skrive om så meget andet end det er at skrive anmeldelser. Jeg læser heller ikke særlig mange anmeldelser, så indrømmet, så har jeg faktisk også lidt svært ved at formulere dem. Medmindre jeg virkelig har noget på hjerte. Og når jeg har det, så kan jeg heller ikke holde anmeldelsen tilbage. Så kommer den hårdt og brutalt!

For eksempel har jeg netop læst Yahya Hassans digte. Og dem synes jeg dælme var gode. Mere kan jeg faktisk ikke sige om dem. Jeg kan ikke beskrive, hvorfor jeg synes de holdt og jeg kan ikke beskrive dybere, hvad jeg egentlig synes om samlingen. Kun at det var godt. Det kommer der lissom' ikke meget anmeldelse ud af. Hvis jeg til gengæld skal tale om dem - try'n'stop me.

Så min konklusion er egentlig ... jeg vil gerne skrive anmeldelser. Men jeg gider ikke at skrive dem bare for at skrive dem. Jeg vil gerne skrive anmeldelser om bøger, som jeg ikke synes det er retfærdigt andet end at anmelde, fordi de virkelig havde noget på hjerte. Eller jeg efterfølgende havde noget vildt på hjerte. Eller anmeldelsen bare former sig selv og i en lind strøm af word vomit spreder sig ud på bloggen.
Med andre (pæne) ord, så anmelder jeg udvalgte bøger, fremfor dem alle, som jeg i starten gjorde.

Hvis I gerne vil se skyggen af noget, der kunne ligne en anmeldelse, så er min Goodreads et godt sted - der kan jeg ikke holde min kæft.

Og fordi, at jeg engang har hørt, at hvis folk skal se dine udråbstegn, så skal du poste dem med et billede, så vil jeg til sidst lige smide et billede ind af søde, søde Ingamus. Fordi jeg er herre god til det med kontekst.


4 kommentarer:

  1. Nogle gange er alt der er nødvendigt nogle få, velvalgte sætninger! :)

    SvarSlet
  2. Du skal skrive om lige det du har lyst til; men især skal du skrive noget mere om rotterne, især hvis de kan nogle kunstner, kan de det? Kan de sjippe ligesom dem fra Harry Potter, det kunne være awesome!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Gud... Mine rotter slet ikke seje nok. Vi går i intensiv træning.

      Slet