fredag den 3. januar 2014

Året der gik i bøger

Jeg ville have skrevet det her indlæg den 31.
Men så havde jeg BH-krise.

Så ville jeg skrive det den 1. januar.
Men så døde jeg af tømmermænd.

Nu kommer det! Den 3. januar. Ikke all bad.




2013 har for mig været et fremragende bog-år. Jeg har i den grad sprunget rammerne, for hvad jeg normalt plejer at læse i løbet af et år. Oven i det, er jeg for alvor blevet pro til Goodreads og hey - så har jeg sgu da også fået bogblog. Ganske fint bog-år. Jeg har læst mange pivringe bøger, men jeg har i den grad også læst mange fremragende bøger - faktisk flest af sidstnævnte, hvilket du ikke hører mig klage over. Men lad os tage det triste først. Årets værste bøger ...

Jeg har læst en lille smule erotik. Det var ingen succes.


Så har jeg læst fagbøger - vi gentager på manglende succes.


Nu gider jeg heller ikke at rode i den skide Introvert-bog mere.

Jeg har givet op på et par bøger - herunder en Paulo Coelho, som jeg endnu ikke er den helt store fan af og fortsættelsen til Laura Browns Co2-dagbog. Af og til er det det helt rigtige at gøre bare at give op og lade som ingenting. Indtil der er status ...


Men, midt i mellem alle de pivringe formuleringer og alle klichéerne, så har jeg også haft rigtig mange fabelagtige læseoplevelser. Faktisk så mange, at jeg har haft helt svært ved til sidst at definere, hvad der egentlig var årets yndlingsbøger. Jeg endte med at tage dem alle. For jeg har jo ingen ryggrad. Årets bedste bøger er her i min favn, efter BH-krisen var overstået og der var taget hul på rødvinen.


Billeder i ordentlig belysning er btw totalt overvurderet. Tak til søde Pia, for at have tålmodighed til at tage dem.

Yndlingsbøger år 2013:

Stephen Chbosky - The perks of being a wallflower, John Green - The fault in our stars, Hassan Preisler - Brun mands byrde, Erlend Loe - Volvo Lastvagnar, John Irving - En bøn for Owen Meany, Jonas T. Bengtsson - Et Eventyr, Fredrik Backman - En mand der hedder Ove


Jeg glæder mig til endnu et år med en masse god og dårlig læsning læsning. Tak, for den fantastiske modtagelse I har givet min blog og rigtig godt nytår!

6 kommentarer:

  1. Hmm lidt sjovt, jeg er totalt vild med Paulo Coelho. Dog også Erlend Loe og "En mand der hedder Ove" hahah. De er geniale.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heller ikke læst Alkymisten endnu, så han har jo ikke fået en ordentlig chance ^^

      Slet
  2. fed fed fed kjole!!
    Åh glæder mig sådan til at læse om Ove :D Fint fint indlæg!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak og tak :D jeg glæder mig også til du læser Ove.

      Slet