onsdag den 5. februar 2014

Blandet slik, anmeldelse



Blandet slik
Cecilie Sund Kristensen
Mellemgaard, 2013

Anmeldereksemplar fra Cecilie Sund Kristensen og forlaget Mellemgaard.

Lad mig indlede med, at jeg ikke har en pivskid forstand på digte. Overhovedet. Jeg er super dårlig til at læse mellem linjerne og give hvert digt det tempo det fortjener og ender derfor altid med ikke at have fået særlig meget ud af læsningen ... faktisk ender jeg med ikke rigtigt at kunne huske hvad jeg dog har læst. Derfor har jeg aldrig været synderligt begejstret for digtformen, hvor meget jeg end godt kunne tænke mig at være det.

Når det så er sagt, så kunne jeg faktisk godt lide at læse Blandet Slik. Jeg kunne godt lide, hvordan den blev decideret brutal, men samtidig også føltes så skrøbelig. Den fik et eller andet til at røre på sig inde i tankerne og det var ganske rart. Jeg følte mig underholdt og jeg fik lyst til at vende den næste side, se hvad det næste tal-navngivede digt kunne indeholde. Det er hjertesorger, sex og fordærvet ungdom. What's not to like?

Desværre sidder samlingen ikke fast i hukommelsen. Den ligger sig dybt under læsningen, men fordufter når den sidste side vendes. Om det har noget at gøre med, at digtene ikke har en titel, men blot er sat i en talorden, eller om det bare er mig, det ved jeg ikke. Det er i hvert fald hamrende ærgerligt.


7 kommentarer:

  1. Hmmmm.... jeg burde nok også selv have taget et billede da jeg anmeldte denne digtsamling.... for så havde jeg jo en undskyldning for at købe blandet slik ;) På den anden side plejer det ikke at være undskyldninger for mig selv jeg sådan lige løber tør for........ btw fin anmeldelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahaha. Det skulle du! Men godt at du kunne få dig selv til at købe det alligevel ;) mange tak!

      Slet
  2. Det er tarveligt med billeder af slik. Nu vil jeg have slik. Giv mig noget slik. God anmeldelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt, fordi du rent faktisk var nede for at købe slik. ^^ thank yous!

      Slet
  3. Kommer det der boghandler vs. internet indlæg snart eller har jeg bare misset det i mængden? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kommer der helt sikkert på et tidspunkt :)

      Slet
  4. Lækkert :-)
    Slik vs. slik :D

    SvarSlet