lørdag den 3. maj 2014

En anden måde at læse på

Det er (nej, var) fredag og jeg har ferie, så naturligvis faldt det mig ikke ind, at skulle ud og fulde den og fejre at jeg har fri morgen. Tværtimod har jeg haft til opgave at underholde mig selv hele denne pragtfulde aften! Det har jeg blandt andet gjort ved at være i Føtex og afkalke min elkedel.

Selvom Føtex bød på ny pyntepude og en brødrister, så har jeg faktisk noget der er sjovere at fortælle om. Jeg brugte nemlig (også) aftenen på at begrave mig i min læsestol med en rigtig lækker adventsgave fra en sød tøz. Can you survive the zombie apocalypse af Max Brallier. En alternativ måde, at få spænding ud af en roman på - en af dem, der ikke skal læses kronologisk, men lader læseren tage sine egne valg og dermed også selv styre historien i et vist omfang. Herre spændende! I dette tilfælde har jeg testet, hvorvidt mine valg ville føre til at jeg kunne overleve en zombie apocalypse, hvis jeg var en ung mand i et kedeligt job bosiddende i Manhattan.


The choice is yours, and if you don't survive, you've got no one to blame but yourself.

Vælg dit eget spor og se om du dør, bliver til en zombie eller er heldig nok til faktisk at overleve. Jeg døde en gang, strandede i en boghandel en anden (meget passende) og på toppen af The Liberty Statue en tredje. Og jeg var mega underholdt! Der er masser af stier i denne genistreg, som jeg endnu ikke har betrådt og jeg glæder mig afsindigt, til at sætte en dejlig aften af til igen at flygte fra stavrende kadavere. Nu er min elkedel også afkalket og pisse hurtig til at brygge mig kaffe, så de kan bare komme an. Jeg skal nok få skovlen under dem.

10 kommentarer:

  1. Ih, jeg er glad for at du kunne lide den! (og lær os lige hvordan vi overlever zombieapokalypsen!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er nødt til at købe den. Den er awesome! (Og vi har den i butikken)

      Slet
  2. Jeg kan huske der var noget lignede da jeg var barn som man kunne låne på biblioteket. Blev helt nostalgisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er altså også gode. Det er pragtfuld underholdning ^^

      Slet
  3. Det lyder virkelig som en sjov bog. I hvert fald noget andet end man (dvs. jeg) plejer at læse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er rigtig fed. Spændende på et helt nyt niveau! Lever jeg, dør jeg eller bliver jeg til en zombie. Hæ. Som sagt, god underholdning til en ellers kedelig fredag :)

      Slet
  4. Det er virkelig sjovt! Jeg har en med Jane Austen, hvor man skal forsøge at blive lykkeligt gift. Det er altså hyggeligt og medrivende :D Og man bliver stædigt ved, indtil man opnår det, man skal :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Det må være det nærmeste stik modsatte man kan komme af den her :D

      Slet
  5. Svar
    1. Der findes også 'En kvinde går ind på en bar' (eller sådan noget), hvis man er til det mere erotiske ;) hæ

      Slet