torsdag den 31. juli 2014

Status på #SORTSUPEREGO

Billede i superkvalitet fra Sort Tales kyndige hånd og badass kamera


Der er under en uge tilbage af vores udfordring og jeg tænkte, at det var på tide med en lille statusmelding på min nostalgiske læsning. For det første, så kunne jeg ikke begrænse mig til én bog. Niks, ah'ah', duer ikke. Jeg har simpelthen gjort det til et mindre read-a-thon, fordi der er så mange bøger jeg gerne vil nå. Og de er selvfølgelig alle sammen serier. Jeg ved ikke om jeg når alt det jeg gerne vil inden for udfordringens ramme (vi slutter på tirsdag), men så er det jo godt, at der ikke er nogen der forbyder mig at fortsætte. Huhej!

Nå, men jeg startede ud med at læse Sølvhesten af Lene Kaaberbøl, som er første bind i serien om Katriona Teresadatter. En serie, som jeg erindrer var en tand svær at komme igennem i modsætning til Skammerserien og som jeg ikke forstod til fulde dengang jeg læste dem første gang. Well, jeg var heller ikke helt op at ringe over den denne gang, må jeg nok ærligt indrømme, men vil ikke afvise at jeg læser resten af den også så jeg lige rigtigt kan vurdere det. Som den næste bog kastede jeg mig frådende over Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer, som var den jeg mindst brød mig om da jeg var yngre, men nu er vokset sig til en af mine yndlinge. Jeg er tossi med Glitterik Smørhår og det var en pragtfuld genlæsning. Jeg må lige huske mig selv på at læse Harry Potter lidt oftere. Da jeg havde vendt den sidste side her drog jeg direkte videre til Krageungen, det første bind i serien om børnene i Kragevig. Som jeg slugte råt. Den var præcis ligeså god som dengang jeg læste den i folkeskolen og den skal jeg den ondenlynermig love for, at jeg skal have læst nogle flere bind af meget snart. Det er simpelthen så hyggelige.

NU er jeg i gang med Skammerens Datter. Som er endnu bedre end jeg huskede den. Det er for vildt. Jeg håber på også at kunne nå at læse Abdulahs Juveler og Den skæve dreng inden det bliver tirsdag igen. Så er jeg glad og høj på nostalgi i hvert fald!


8 kommentarer:

  1. Åh ja Bertram-bøgerne, dem kan jeg huske vi fik læst højt af vores formningslærer ( det der nu hedder billedkunst). De var bare sjove, onkel George er fantastisk. I dag kan det dog undre mig at vi fik læst højt i formning?

    Glæder mig til jeres næste udfordring :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de har jo ikke umiddelbart så meget med formning at gøre - men gode er de!

      Det varmer mit hjerte, at høre :D

      Slet
  2. Jaaaa, Børnene i Kragevig! :D dem vil jeg også snart genlæse - godt at høre at de er lige så gode som dengang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det - de er så hyggelige, jo :D

      Slet
  3. Krageungen og hele den serie er faktisk én af de virkelig få bøger jeg kan huske at jeg læste som barn, dvs. før jeg blev 13. Jeg elskede den serie og åd den råt på to eftermiddage. Jeg har aldrig turde genlæse den, af frygt for at mine rosenrøde minder så falmer lidt i mit voksne hoved. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede også at de ville falme en smule. Jeg kan huske at jeg genlæse den første som teenager og var ret uimponeret lige pludselig. Men denne gang var den god igen ^^

      Slet
  4. Du er bare så sej. Jeg bukker mig i støvet. Det er sjovt og rart med bøger der vækker barndomsminder. God start, du!

    SvarSlet