tirsdag den 12. august 2014

Anbefalet af mut



I øjeblikket læser jeg en anbefalet bog, som Sortsuperego-udfordringen lød på. Min overvejelser i forhold til valget af bogen var ret korte. Jeg skrev til min mor, som jeg ved at jeg altid kan stole på, når det kommer til gode bøger.

Jeg gengiver her nogle af de beskeder, der fløj frem og tilbage:

- Mor, hvilken bog skal jeg læse næste gang?
- Det er jo dig, der plejer at anbefale! Nå, men jeg kigger lige i reolen ... har du læst noget af Svend Åge Madsen? Århusiansk kultforfatter ... Johannes V. Jensen - Kongens Fald (århundredets roman - 19. århundrede) ... Betty Blue eller Fanny - erotik fra da mor var ung (blinke emoticon - ja, min mor er ret nice) Gøgereden ... eller Æblemostreglementet!
Hobitten ...
Silas
- (...)
- Hvad synes du jeg skal læse?
- Irving!
- Haha. Okay :D
- Ville ønske det var mig, der havde den til gode! Den er bare så hjertevarm og feel good

Så nu læser jeg altså Æblemostreglementet! Jeg gik i gang med den tidligere i år, men måtte lægge den væk, fordi jeg ikke følte jeg var i den rigtige sindstilstand til den. Det er en af min mors absolutte favoritter og den jeg klarest kan huske altid har stået i reolen hos både hende og min moster.

Den er pokkers nice so far. Jeg havde ikke forventet andet, men er stadig super begejstret.

Hvis du mangler en anbefalet bog, så vil jeg gerne anbefale John Irving. Han er fantastisk.


12 kommentarer:

  1. Åh ja, Irving er virkelig nice! Selv er min absolutte yndlingsbog fra ham "The World according to Garp", som bare kan et eller andet helt specielt, jeg aldrig har oplevet i andre bøger :-)

    Rigtig god fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, Garp er simpelthen også fantastisk. Den perfekte bog at starte med, hvis man vil begynde på Irvings forfatterskab!

      Tak :D

      Slet
  2. Læste den i sin tid da den udkom første gang på dansk. Kan ikke huske sønderligt meget af den, på nær, at der var noget med lattergas-afhængighed, så det kunne være jeg skulle genlæse den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er i hvert fald rigtig god! ^^

      Slet
  3. Årh, Æblemost reglementet er min yndlings irving-bog. Det var den første jeg læste af forfatteren, og efter at have tygget mig igennem en del af hans bøger, er der stadig ikke en som har slået min oplevelse med æblemost reglementet :) god læselyst

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er spændt på at se om jeg er ligeså begejstret - men det kunne tyde på det, hvor er Homer Wells i hvert fald bare en fremragende karakter!

      Slet
  4. Åh mor er så fin. Og Irving også. Jeg gør det snart. Jeg lover det.

    SvarSlet
    Svar
    1. GARP GARP GARP GARP GARP! :D

      Slet
  5. Sjovt, hjertevarm og feel good er virkelig ikke ord jeg forbinder med Æblemostreglementet :D Jeg synes den var kedelig, og karaktererne var, for nu at sige det grimt, snotdumme :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, jeg kan godt huske din anmeldelse - faktisk kan jeg godt se, hvordan man kan få den oplevelse. Hans karakterer er meget karikerede, men det er jeg elsker ved dem :)

      Slet
  6. Jeg har den også stående på min hylde, og glæder mig meget til at læse den. Jeg kom desværre til at se filmen først, og er lidt ked af at kende plottet i forvejen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også haft filmen stående i en evighed og har virkelig måttet lægge mig i selen, for ikke at komme til at se den først. Det er bare så let versus at læse en bog på 600-something sider. Haha. Men bogen er herlig. Jeg er sikker på den er en læsning hver uanset om du har set filmen eller ej :)

      Slet