mandag den 20. oktober 2014

LONDON BABY!



Jeg glæder mig rimeligt, okay meget til weekenden. På fredag klokken 17.30 flyver jeg nemlig med min mor til London. En storby, som jeg elsker men aldrig har besøgt.

Det er en tur jeg har fået i fødselsdagsgave af min mor og selvom vi kun skal være der et par dage er jeg gået helt amok og har investeret i både den størst mulige guidebog og en Moleskine gør-det-selv-guidebog. Jeg ved dog ikke hvor meget jeg får brugt den fra Lonely Planet - der har latterligt lidt med, som er relevant for vores tur. Moleskinebogen bliver til gengæld guld værd. Den er lavet til at man kan planlægge sin rejse i den og nedskrible sine egne rejseerfaringer. Den har kort og små transparente stykker klæbepapir, som man kan lægge ovenpå kortet, når man tegner sine ruter ind, så man ikke tegner direkte på kortet og faner og klistermærker til selv at bestemme, hvad bogen skal indeholde. Så fin! Jeg er allerede begyndt at udfylde den med de første vigtige destinationer, som vi skal finde.

Vores tur har Harry Potter og Sherlock-tema. Jeg er flintrende ligeglad med Big Ben og London Eye, vi skal se Skt. Barts Hospital, Scotland Yard og Warner Brothers Studios' Harry Potter tour (hvor vi skal hen om søndagen og jeg har slet ingen ord for, hvor meget jeg glæder mig). Jeg har foræret min mor alle tre sæsoner af Sherlock, så hun kan forberede sig og er selv gået i gang med den from the top for at skrive vigtige destinationer ned. Jeg glæder mig helt afsindigt, både til Sherlock museet og falske Baker Street, hvor serien har placeret 221B.


Som nævnt er jeg gået lidt amok i guidebøger og fandt fra vores engelske distributør denne skat af et uundværligt kort til en nørde-rejse som denne. Ruter og beskrivelser af Harry Potter-film locations! Så bliver det bare ikke lettere, jo.





Har I nogen forslag til, hvad man skal se, når man er i London?

15 kommentarer:

  1. Jubiiiiii! London!!!! Yndlings byen over alle yndlingsbyer! Og glæd dig så meget til Harry Potter studierne, det er simpelthen en fantastisk oplevelse, jeg vil gerne derud igen engang, fordi der var så utrolig mange indtryk! :D Jeg har endnu ikke været ude og se Sherlock "gaden", men det står på listen over ting, som jeg bliver nødt til at få set engang.
    Jeg vil foreslå Waterstones (den store af dem ;) ) og den fine nye Foyles boghandel ;) Og noget teater - der er så meget godt! Og Big Ben fordi det er sådan en flot bygning, selvom den ikke er fandom agtig....

    SvarSlet
    Svar
    1. Åååh, Foyles var FANTASTISK! Den ved Hungerford Bridge i hvert fald - er der flere? I don't know. Jeg var ikke så imponeret af Waterstones til gengæld. Den der lå på Oxford Street. Synes den var for stor og uoverskuelig o.o

      Slet
  2. Jeg håber virkelig i får en dejlig tur :')

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at se det hele igen med dig!

      Slet
  3. Forbidden Planet og Waterstones ifm. boghandlere.
    ... er der brug for mere end det? *hehe*

    Ok, jeg ville også gå efter min. en musical eller teaterforestilling. Hvis du er et legebarn, så er London Dungeon også ganske underholdende.

    Og så vil jeg sige det samme som Mette - Harry Potter Studierne er fede!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Harry Potter studierne var ... magiske må være det rigtige ord! Så vild en oplevelse :D

      Slet
  4. hmmmm, man skal vel også se UD gennem ruden fra nogle af de mange dejlige pubs. Rigtig god tur. London var faktisk den by jeg var i på min aller første udenlandsrejse nogen sinde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bestemt også nogen skønne pubs de har - Sherlock Holmes-pubben på Northumberland Street for eksempel :D

      Slet
  5. Du skal bre nyde det! Og så husk lige at kigge forbi Kings Cross og kigge HP stuff, inden I tager ud til Studiet, penge at spare= flere ting! Glæder mig til at høre omdet mus (:

    SvarSlet
  6. Åh London. Skøn by. God fornøjelse!

    SvarSlet
  7. Gabriel's Wharf - Love Actually-location - papfar/søn heart-to-heart - "truth is - well actually - I'm in love" <3
    Pubs er også et godt forslag - den er jeg med på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha. Den var også fin i mørke :D

      Slet
  8. Hej Hej..

    Kunne du være interesseret i at være med i en Knæk Cancer indsamling for bloggere???
    http://jeasblanketanker.blogspot.dk/2014/10/danske-bloggere-samler-ind.html

    Knus Jeanette <3

    SvarSlet