søndag den 9. november 2014

BOGFORUM 2014!


Jeg fandt ikke 3D Bitz. Men jeg fandt en 2D mere.


Hassan Preisler helt uden for program!

Og så endda interviewet af Mikael Berthelsen. Det kunne ikke være smukkere - nårh jo, det kunne det. Han har udgivet oplæsninger af Brun mands byrde til musik på cd!

Forrest i køen til at få signeret bøger af Jussi.

Det var et stort øjeblik for Marianne.

Og Jussi var herre sød.


Det er desværre ikke vores Jussi.


Jeg er hjemvendt efter en skøn weekend omgivet af bøger og mennesker (især mennesker) i Bella Centeret. Det bedste ved Bogforum er jo næsten, hvordan alle forfatterne går rundt blandt alle os almindelige dødelige og lader som om, at de ikke er geniale kunstnere. Så meget starstruck...

Jeg synes programmet i år var lidt tyndt sammenlignet med sidste år - jeg havde ikke det samme antal must-sees, hvilket både var godt og skidt for man kan sgu ikke sige at jeg ligefrem var presset. Der var masser af tid til bare at slentre rundt og det var skønt, de massive masser af mennesker til trods.

Årets højdepunkter må være Fredrik Backman, selvom jeg heller ikke i år forstod en fløjtende fis af, hvad han sagde - men det jeg forstod af samtale om Britt-Marie var sjovt og det var fantastisk at få den signeret! Caspar Erik har jeg ikke stiftet det store bekendtskab med - indrømmet, jeg har smuglæst lidt i hans digtsamling 7/11, fordi det er svært at lade værre, når der er hashtags! Hans oplæsning var genial og jeg tror nok, at jeg er nødt til at købe bogen nu.



Sanne Søndergaard er ikke aktuel med nogen bøger lige nu, men hun var forbi for at tale om feminisme med Feminas redaktør. Hun talte i en halv time og det skulle have været meget længere.

Vi kom lidt i et dilemma, da Fredrik Backmand, Geo og Thomas Skov og Maren Uthaug var sat på samtidig i programmet. Det var faktisk rigtig strengt sådan at skulle vælge fra ... Backman blev valgt fra, fordi vi allerede havde set ham og meningen var at vi skulle høre Geo og Skov tale om deres nye beautybog, men da det kun var Thomas Skov, der var til stede og der var en kødrand af mennesker gik vi alligevel over for at se Uthaug tegne til lyden af en nøgen tysker, der spiller ukulele. Og nu har jeg set alt. Føler jeg. På mange måder.



Det er også værd at Jens Blendstrup er pisse sjov og jeg er ked af, at jeg ikke fik set ham i dag også - Linse var surprise helt umulig at komme tæt nok på til både at se og høre.

Meget generelt har det været et pisse lækkert Bogforum i selskab med søde mennesker! Jeg glæder mig til at se, hvad de har på programmet næste år.

3 kommentarer:

  1. Ja ham Jussi var faktisk rigtig flink :D

    SvarSlet
  2. Skønne billeder.
    Det må være en fed oplevelse at komme derind.

    SvarSlet