torsdag den 20. november 2014

MOCKINGJAY PART I - reactions....



Mockingjay har knust mit hjerte TO DAGE I TRÆK!
Bogen er tusind gange værre anden gang. I can't even.... den næste film. Så slem....
Den her film. Fuck. Klokken er i skrivende stund 01.28 og der er ingen chance for at jeg kommer til at sove nu med denne tomme, tomme følelse raserende inden i mig. Jeg afreagerer med gifs.

Hvis ikke du har set filmen endnu og glæder dig til at se den, så synes jeg ikke du skal læse videre. Ikke, at jeg spoiler noget. Men alligevel.

Mig i går, da jeg læste den sidste linje i bogen (og ja, hundrede sider før det også):



Og lad mig så lige sige, at der ikke er noget der hedder pretty crying! Slet ikke iført makeup, som laver en slags hageskæg af sort og en lille moustache. Damn...

Har haft det så blandet hele dagen. Halvt skide sur på den pisselorte bog og halvt ... ja, det ved jeg ikke. Nok mest sur og følelsesladet. Min rutsjebane får fandme kun nedad med den her Panemsituation.
Hvor øv er det, at overveje at sætte plaster på følelserne ved at læse første bog igen kun for at komme til at tænke over, at det er en ond cirkel af også at måtte læse toeren og derefter ... Mockingjay igen.
Jeg er muligvis en tand for følelsesmæssigt involveret. Jeg vil ikke afvise det.

Følelser gennem det meste af filmen:


Okay, a little bit off track.



Følelse, da den sluttede:


ELSKER DET! HADER DET! ELSKER DET! Suzanne Collins for helvede. The feels....
Hvor var den god. Og barsk og rørende og jeg er ligeglad med, hvad folk siger, den var fandme ikke for lang.
Fantastisk valg at skrive Effie ind igen til at løfte stemningen - godt hjulpet af Plutarch og Haymitch. De er guld. Coin er perfekt. Pollux og Cressida er spot on.
Og jeg har lige læst at Gwendoline Christie (Brienne of Tarth) skal spille Commander Lyme i Part II som kommer om kun et (fucking) år. Det bliver et langt år. Jeg glæder mig allerede åndssvagt meget.

Min samlede vurdering af Mockingjay Part I: FEM HATTE!

4 kommentarer:

  1. Jeg kan på ingen måde huske hvad serien slutter med, så jeg får nok et kæmpe surprise når jeg ser de 2 sidste film!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha. Ja, det tør jeg godt love! Puuuh...

      Slet
  2. Åh, hvor lyder det godt. Jeg kan slet ikke vente med at se den på torsdag! (så længe til....)

    Cutter de den der, hvor jeg tror, de gør? Med Katniss og Peeta og åh-åh-åh feeling?

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, der er virkelig længe til, ja :o

      Det kan jeg ikke spoile... det er for sindssygt trist kan jeg sige :(

      Slet