søndag den 31. maj 2015

BYTTEBOG HOS ARNOLD BUSCK



Det er FEDT det her. På Danmark Læser-dagen kunne man gå ned i en Arnold Busck forretning med en af sine gamle bøger og få 50% på en splinterny bog efter eget valg. De bøger der den dag blev indleveret er nu kommet videre og er blevet muligheden for at tage en gammel bog under armen og gå ned i Arnold Busck og bytte den til en ny gammel bog! Det er simpelthen en genial måde at give gamle bøger nyt liv på, for hvem kan egentlig få sig selv til at smide bøger ud? Det virker helt absurd og bare fordi man ikke selv er glad for denne specifikke bog, så betyder det jo ikke, at der ikke kan sidde en derude, som virkelig kan få glæde af den. Det er også en fin måde at få ryddet lidt op i reolen på eller opdage nye bøger, som man ikke nødvendigvis ville have købt. Ja, fordelene er faktisk mange. Jeg er så begejstret for vores byttebog-reol i butikken, som står helt slidt og hyggelig og brugt blandt alle de nye bøger. Det er hyggeligt.

10 kommentarer:

  1. Det er virkelig sådan et fantastisk koncept! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er! Jeg er så enig :D

      Slet
  2. Det er et super fedt koncept og det er helt klart noget jeg vil benytte mig af, hvis jeg kommer i nærheden af en Arnold Busck der har det. Way to go Arnold! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig suuuper fedt! Selvom det selvfølgelig fungerer bedst, hvis man har det i lokalområdet, så lad os krydse fingre for at det spreder sig ^^

      Slet
  3. Jeg glæder mig til at konceptet ankommer til Herning!

    SvarSlet
  4. Da jeg første gang læste om det koncept, var min umiddelbare tanke: "Hvorfor fanden har jeg ikke fundet på det?". Det er jo så obviously genialt.

    Nu har jeg endnu ikke selv tjekket det ud i praksis, men går og tænker, om der er nogle regler eller rammer for, hvordan systemet fungerer? Er der eksempelvis begrænset bytte-antal, eller kan man bare sortere sine tyve least wanted bøger ud af reolen og drage mod Arnold Busck? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte det samme - det er simpelthen så genialt!

      Nej, umiddelbart er den eneste regel, at det er én brugt bog for én brugt bog - hvilke bøger og hvor mange er op til dig :D

      Slet
  5. Jeg synes ideen er god, men i praksis synes jeg ikke det fungerer. Hvert fald ikke i den Arnold jeg har været i. For mit vedkommende synes jeg, at folk har set det som et. "fedt man! Nu kan jeg komme af med alle mine små pocket paperbacks og andet skrammel" - og sådan skal det jo ikke være. Jeg synes hvert fald kvaliteten var meget ringe, da jeg var nede og tjekke :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har vi ikke rigtig nogen kontrol over, desværre... hvis man endelig ikke kan finde noget, som man gider eje, så kan man jo tage sine bøger med hjem igen :) eller efterlade dem. Som man nu selv vil. Og hvis man tog en nedren bog, så kan man gå ned og bytte den bog til en anden bog. Så helt trist er det slet ikke :D

      Slet