onsdag den 22. juli 2015

UGLIES



Mig til Bogudsalg: Ej, jeg køber bare den første. Tænk, hvis den ikke er god.
Mig efter at have læst Uglies: For fanden, fortids-Ida, du har sgu da jord i hovedet!


Uglies handler om at man har knækket koden til alt ondt i verden - De Rustne (os) var pissegrimme og derfor også i konstant krig med hinanden. Løsning: Gør befolkningen Smuk. Og de vil aldrig beklage sig igen.

Det er naturligvis en lille smule dybere end det, men det er sådan hovedidéen med trilogien og jeg er simpelthen så hooked. Det er en vanvittigt fed idé! Hovedpersonen Tally, kan selvfølgelig ikke bare blive Smuk som alle de andre, men må en række prøvelser igennem først, hvorigennem vi får udforsket hele idéen i universet, som er mega velfungerende og spændende og kun en lillebitte smule forudsigelig og kliché, men det er sgu okay. Det blev bogen ikke ringere af.

Det er ikke det bedste dystopi jeg har læst, men det er uden tvivl en af de bedre idéer ... såeh, ja. Jeg står og mangler Pretties, hvis nogen har én for meget.

2 kommentarer:

  1. Er det nu jeg skal sige, at 'Pretties' er god og 'Specials' endnu bedre? :D
    Jeg håber, at du får fat i fortsættelserne snart! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Really? Jeg fandt ud af, at de stadig kan købes, så ungen grund til panik. Det må jeg hellere få gjort :D

      Slet