torsdag den 3. september 2015

KAERLIGST JAKOB

Vi får et nyhedsbrev fra Bogmarkedet hver dag på arbejdet, hvor de blandt andet har listet nogle litterære nyheder op og i dag, var der særligt én, der fik min puls helt op i det faretruende felt og dankortet op ad lommen, da jeg spurtede over i kiolleren efter dagens udgave af Politiken, hvor Jakob Ejersbo prydede forsiden af kultursektionen.
Ikke bare var det en hel artikel om Jakob Ejersbo - det i sig selv, havde været tilfredsstillende nok. Det var også nyheden om, at en af de grå, anonyme bøger jeg havde sat ud bagved et par dage i forvejen og som skal udkomme i morgen handler om ... JAKOB EJERSBO! Ermahgerd.


Ditte Steensballe er en af Ejersbos (Jakobs? Er jeg også på fornavn?...) tidligere kærester, der har skrevet en fin, fin lille bog om deres forhold, som mildest talt er lidt ambivalent at læse. For hold kæft, hvor er den sød og skrøbelig og simpel. Jeg sluger ordene råt, men det kan også skyldes, at jeg hungrer efter alt, hvad der er værd at vide om den kære Ejersbo. Men samtidig føler jeg også lidt, at jeg bryder ind i deres private sfære... som om det ikke heeelt var noget jeg burde sidde og læse om.
Men det gør jeg nu altså alligevel og jeg er en glad læser og jeg glæder mig samtidig så pisse meget til biografien, der kommer i november og dokumentaren, der også kommer i november.
Fordi for dyvlan, hvor er han altså en interessant mand. Den lille, grå sag her hedder Lejligheder og er skrevet af Ditte Steensballe. Den udkommer i morgen den 4. september fra People'sPress og tegner sig til at være en fremragende læseoplevelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar