lørdag den 23. april 2016

DEWEYS READ-A-THON

Det er igen blevet tid til at dedikere 24 timer af weekenden til ren og skær læsning, og for fanden det glæder jeg mig bare til. Jeg er hos min søde kæreste, og når jeg læser amok er hun underholdt med en stor, kedelig eksamen, vi har købt snacks til hele natten og det bliver bare skønt (i hvert fald for mig ...)

Jeg har færre bøger på programmet end sædvanligt, men en af dem er til gengæld også markant større end hvad jeg plejer at gabe over. Jeg håber på at læse Mysteriernes Allé af John Irving færdig, men udover den har jeg også Simon vs. the homo sapiens agenda, som jeg også allerede er i gang med, og Laterna Vagina at muntre mig med i løbet af natten. Jeg plejer at læse noget af Erlend Loe til read-a-thon, men måtte erfare at der ikke er mere på min reol jeg ikke har læst, så nu prøver jeg med Blendstrups skæve syn på livet i stedet.

Planen er at opdatere lidt på det her blogindlæg, men hvis jeg ikke magter at række ud efter computeren, som tidligere read-a-thon erfaringer siger jeg ikke gør, vil jeg opdatere begivenhederne på min Instagram (@frosttriumf) og Facebook.


RIGTIG GOD LÆSELYST BLOGLAND!


18.44
Jeg oplever at blive mildt distraheret af ... ja, okay. Alt.

- Nææææh, er det en lakrids? TIL MIG?
- "Hvad sukker du for?" (kæreste Kat hiver sig i håret ved skrivebordet)
- Orv, nu er det også længe siden jeg har tjekket Facebook
- Og Instagram
- Og Twitter
- Og min mail
- Jeg skal også lige finde et andet stykke musik at høre
- Hvor nåede jeg til på siden?
- Kaffe! Det er længe siden jeg har drukket kaffe
- Ej, jeg skal da også lige opdatere bloggen!


Såeh. Jeg har læst 74 sider i Mysteriernes Allé!

21.18
Jeg er nu så distraheret at jeg har hevet Kat med i faldet, og vi stiller vores Harry Lloyd cravings med Closer to the moon i stedet for at fokusere på dagens opgaver. Som er henholdsvis pisse vigtig eksamen og færdiglæsning af herre god bog.




23.47


Nu er jeg træt.


01.25
Jeg sover ikke!! Status er at jeg har læst pinligt lidt, men jeg har til gengæld været dygtig til at tjekke, at min inbox stadig er tom.
Currently reading: Simon vs. the homo sapiens agenda.

03.47
Still going kinda strong!
Simon vs. the homo sapiens agenda er PISSE god. Jeg har ikke rigtigt lyst til at slippe den. Så jeg tager masser rygepauser og abstraherer fra at ALLE ANDRE SOVER!

08.33
Jeg faldt i søvn.
Jeg faldt kraftstejlermig i søvn.
Min krop har forrådt mig.

Samler bogen op fra gulvet og sætter mig op igen! Tid til at læse de fem sidste sider i Homo sapiens.

12.43



Kat har lavet morgenmad, og jeg er begyndt at miste håbet for at nå de 500 siders totallæsning i denne omgang. Jeg har læst Simon vs. the homo sapiens agenda færdig, og den var virkelig god. Så mange Harry Potter referencer! Nu er jeg tilbage med Irving og har droppet at få tid til Blendstrup. Det var ellers en god tanke med en novelle hist og her, men så skulle jeg have læst mere koncentreret.
Holder mig i live på kaffe og oreos.

17.29
Klokken 13.45 færdiggjorde jeg det kapitel jeg var i gang med og gik ud som et lys. Jeg har læst omkring 450-500 sider, og det er jeg egentlig ret godt tilfreds med - jeg har også spist skide mange snacks og haft fornøjelsen af at blive sovet på under det meste af forløbet, så faktisk ingen klager herfra.

Jeg glæder mig allerede for vilderen til vi samler overtrætheden op igen til oktober!

20 kommentarer:

  1. fedt fedt fedt - jeg sidder med mit bachelorprojekt, som går lidt trægt pga en konfirmation med rigelig våde varer igår ;)
    ^ så ja, jeg skal altså ikke deltage - men alt held og lykke til dig, krydser fingre for at du når igennem en masse sider.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eeej, hvor ærgerligt! Håber du er klar til oktober, så ;) og tak!

      Slet
  2. Hvor ser det bare godt ud - både bøger og snacks. Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om Mysteriernes Allé.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nåede 'kun' halvvejs, men for dyvlan den er god! Jeg tror den knuser mit hjerte på et tidspunkt

      Slet
  3. Fin bogstak og snacks - det kan næsten kun blive godt! Jeg glæder mig til at følge med! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så godt! Jeg håber du nød at følge med :D

      Slet
  4. Hvor ser det hyggeligt ud! Rigtig god læselyst :)

    SvarSlet
  5. God snackstabel :D

    Rigtig god read-a-thon!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  6. Åh, TUC-kiks! HVORFOR tænkte jeg ikke på det???
    Det lyder til at I (nok mest dig), vil få et hyggeligt døgn!
    Jeg glæder mig i hvert fald til at følge med! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal næsten vente med at købe sine snacks, til man har set billederne af de andres. Haha. Håber også du havde et dejligt døgn!

      Slet
  7. Sikke en dejlig bunke bøger. Jeg tror, Blendstrup er perfekt i denne sammenhæng. Men okay, hvilken sammenhæng er han ikke perfekt i? :-)
    Jeg glæder mig til at følge med - både her og på Instagram :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det var min præcise tanke! Det var ærgerligt jeg ikke nåede til ham, men så har jeg den da til gode ;)

      Slet
  8. Haha, hvor er det fantastisk, at du kan holde øjnene åbne så længe! Jeg tænker 'Simon vs the Homo Sapiens Agenda' er perfekt til formålet. Den skulle være ret sjov .. Ikk'? Det tror jeg i hvert fald, jeg har hørt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik at vide at jeg sad ret op og sov med bogen på skødet på et tidspunkt xD og ja, den var perfekt! Det gjorde det lidt lettere :)

      Slet
  9. Åh, nu glæder jeg mig endnu mere til at læse "Simon" :D YAY

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at høre hvad du synes!! ;)

      Slet
  10. Jeg føler lidt, at jeg burde kommentere på de bøger, du læste, men jeg vil meget hellere gøre opmærksom på, hvor lykkelig det gør mig at andre mennesker, udover mig selv, kender til Harry Lloyd cravings. Jo tak. (Og hej, i øvrigt! Jeg har vist nok ikke kommenteret herinde før.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, han er simpelthen fantastisk. Dat eyes, dat cheekbone... Dat loooooong neck! Haha. Og hej til dig også, hyggeligt at se dig her :D

      Slet