onsdag den 25. maj 2016

ICYB I PRAG



Jeg er rejst til Prag i denne uge for at deltage i ICYB! Hvad fanden er ICYB tænker du, medmindre du er en af de søde, SØDE mennesker der også har liket min Facebookside (sikke et elegant hint, Ida - jo, tak skal du have!) og derfra måske har fået en løs idé om det.
ICYB står for International Congress for Young Booksellers og løber af stablen hvert år i starten af foråret i forskellige europæiske byer. Sidst jeg var med var i 2014, hvor det blev afholdt i Riga, og i år er det altså Prag der nogle fremragende værter for denne meget brogede flok af boghandlere fra hele Europa. Vi har folk fra Letland, Tyskland, Belgien, England, Frankrig, Tjekkiet, Østrig og Danmark repræsenteret og formålet er kort fortalt at dele erfaringer fra branchen på tværs af landegrænserne. Det er også super socialt og noget man får nogle gevaldige tømmermænd af, men det er altså først og fremmest noget vi tager til for at lære nye ting. Naturligvis.

Det er min første gang i Prag og hvad jeg kan sige er:

Her er enormt
Her er sindssygt bakket og jeg har ondt i benene
Vejret er gråt
Arkitekturen er FANTASTISK
Det er priserne også, især på øl og smøger



Jeg håber I nyder jeres solskin i Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar