torsdag den 12. maj 2016

JEG FUCKING ELSKER MALEBØGER!!


Jeg er faldet pladask med hovedet først i den 'nye' malebogstrend. Mindful maling. Det var ikke til at vide, da jeg købte materialer til en enkelt aftens hygge, at det skulle gå hen at blive så vanedannende, at jeg frygter at blive helt asocial, fordi jeg for fanden bare skal hjem og male indenfor stregerne. Nu. Hele tiden. Det er for fedt, jeg er virkelig vild med den overraskende afslappende effekt det har, at man ikke skal koncentrere sig om andet end at tegne indenfor nævnte streger. Plus det har den fordel, at jeg rent faktisk kan koncentrere mig om at lytte, når jeg tegner/maler, så med selskab af min Bollywood malebog, er jeg faktisk kommet rigtig langt i den tredje Game of Thrones lydbog nu, og har allerede helt optimistisk købt den fjerde, så jeg ikke går hen og løber tør.

Det er også en hobby jeg nyder sammen med Michella Frøsnapper fra Sort Tale. Vi er nået halvvejs i Harry Potter and The Prisoner of Azkaban (oplæst af Stephen Fry, hjertehjertehjerte), og har stor glæde af at slå vores materialer sammen, så vi har alle de farver hjertet begærer til at farve mønstre med. Hvis du ikke allerede er sprunget med på bussen, så er det bare med at komme i gang. Det er alt for godt.

De billeder jeg har farvelagt nedenfor er fra Bollywood Stress af-Maleblok, der udgives af Legind. Jeg vil anbefale dem meget varmt, fordi det er nemt at rive tegningerne ud, så man ikke er tvunget til at sidde med hele bogen. Jeg farvelægger med fineliner tusser fra Stabilo og Staedtler, penselstusser fra Penol og almindelige tusser fra Faber Castells røde børneserie.


2 kommentarer:

  1. Hold nu helt op, hvor er du sluppet væsentligt heldigere afsted med at farvelægge dine sider, end jeg jeg. Jeg er måske ikke altid lige så god til det der med at ramme indenfor stregerne, men jeg har det nu sjovt nok alligevel, så det skal da ikke komme imellem malebogen og jeg. Kan også anbefale Game of Thrones malebogen, den går med garanti godt til lydbogen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ, jeg takker! Det er en del nemmere med fineliners, når områderne er så små. Fineliners og viljestyrke.
      Jeg har godt set på den! Jeg er bare ikke så god til rigtige motiver, der kræver man bruger bestemte farver - kan godt lide at det er lidt mere frit, hvilke farver der skal kombineres ^^ selvom det er syret at male farverige Bollywood motiver, mens folk brutalt bliver slået ihjel...

      Slet